Când vine vorba de creșterea afacerii dumneavoastră, există o mulțime de lucruri pe care trebuie să le luați în considerare. Unul dintre aceste lucruri este cum să pregătiți un buget care să vă ajute să rămâneți pe drumul cel bun și să vă mențineți afacerea profitabilă.

Dacă doriți să vă asigurați că firma dvs. rămâne în formă, atunci este important să creați un plan de buget. Acesta vă va permite să știți de câți bani veți avea nevoie pentru a vă conduce afacerea în următoarele 12 luni sau cam așa ceva.

Odată ce aveți aceste informații, este timpul să începeți să planificați câți bani va primi fiecare departament pentru ca toate aceste departamente să lucreze împreună fără probleme. De asemenea, ar trebui să luați în considerare orice cheltuieli neprevăzute care pot apărea în timpul anului, astfel încât să nu ajungeți să aveți prea puțini bani de rezervă la sfârșitul fiecărei luni din cauza unor costuri neprevăzute, cum ar fi reparații sau lucrări de întreținere necesare pentru echipamentele folosite zilnic în cadrul fiecărui departament.

De asemenea, este important ca fiecare angajat să știe ce rol are atunci când vine vorba de pregătirea bugetelor pentru fiecare departament din cadrul companiei dumneavoastră – în caz contrar, ar putea apărea probleme mai târziu.

Un buget vă va ajuta să țineți evidența câștigurilor și a cheltuielilor, iar aceste informații le puteți primi de la firma de contabilitate cu care lucrați, astfel încât să puteți vedea câți bani intră și unde se duc. Acest lucru vă va ajuta să rămâneți profitabil și să vă dezvoltați afacerea în timp ce rămâneți la curent cu ceea ce se întâmplă.

Un buget bun va include toate cheltuielile legate de afacere

Aceasta însemnând inclusiv chiria sau plățile ipotecare, utilitățile, închirierea de echipamente, costurile salariale și alte cheltuieli, cum ar fi campaniile de publicitate sau de marketing. De asemenea, puteți lua în considerare și alte domenii, cum ar fi costurile de cercetare și dezvoltare, care pot fi necesare dacă încercați noi produse sau servicii.

Va trebui să decideți ce elemente sunt considerate cheltuieli fixe față de cele variabile, în funcție de faptul dacă acestea se modifică în funcție de volumul vânzărilor. De exemplu, dacă chiria nu se modifică în funcție de vânzări, atunci ar fi considerată o cheltuială fixă, în timp ce dacă costurile cu forța de muncă ar crește odată cu creșterea vânzărilor, atunci acestea ar fi considerate cheltuieli variabile, deoarece nu ar exista o creștere a costurilor generale asociate cu producerea unui număr mai mare de bunuri/servicii vândute în cursul unei anumite luni, în comparație cu totalurile de anul trecut (cu excepția cazului în care a existat o creștere suplimentară în cursul acelor ani).

Dezvoltarea afacerii dvs. presupune multă muncă. Este nevoie de dedicare și disciplină pentru a te asigura că mergi mereu înainte și este important să fii atent la rezultatele tale, astfel încât să poți rămâne profitabil.

Cum să creați un buget pentru dezvoltarea afacerii

  1. 1. Fiți realist cu privire la ceea ce vă puteți permite.

Dacă doriți să vă dezvoltați afacerea, dar nu aveți fondurile necesare pentru a face acest lucru, atunci trebuie să vă dați seama câți bani ar putea fi necesari pentru a ajunge acolo – și apoi să puneți deoparte bani pentru lucrurile care aduc venituri. Dacă există anumite costuri asociate cu extinderea operațiunilor dvs. (cum ar fi să plătiți pe altcineva să se ocupe de social media), atunci asigurați-vă că aceste cheltuieli sunt luate în calcul în bugetul dvs.

  1. Includeți orice cheltuieli suplimentare, precum și sursele de venit.

Dacă există costuri suplimentare asociate cu creșterea afacerii dvs. (cum ar fi angajarea de contractori sau achiziționarea de echipamente noi), atunci și acestea ar trebui incluse în buget. De asemenea, dacă există anumite surse de venit care ar putea ajuta la compensarea acestor investiții (cum ar fi vânzarea mai multor produse sau creșterea prețurilor), atunci și acestea ar trebui luate în considerare – chiar dacă nu sunt încă surse garantate de venit!

Odată ce ați creat un buget, este important nu doar să vă țineți de plan, ci și să luați măsuri atunci când lucrurile se schimbă.

Ce însemnă un buget eficient:

1) Planificați în avans, analizând performanțele din trecut și tendințele actuale din industria dvs.

2) Stabiliți obiective pentru anul următor

3) Rezervați-vă timp în fiecare săptămână sau lună (în funcție de frecvența cu care doriți să verificați lucrurile) pentru a analiza progresele înregistrate în raport cu obiectivele și pentru a face ajustările necesare.

Există mai multe tipuri diferite de bugete, dar cel pe care ne vom concentra aici se numește buget de funcționare. Acest tip provine din profitul brut, care reprezintă banii rămași după ce au fost plătite toate cheltuielile. Este folosit ca un instrument de prezentare generală pentru a arăta câți bani vor fi disponibili în fiecare perioadă (lunar sau trimestrial).